Czytaj swojemu dziecku 20 minut dziennie #1

Z okazji zmiany skórki bloga zrobiłem sobie małe tournee przez poprzednie wpisy, aby zobaczyć jak zmieniały się moje zainteresowania. Ostatnio wskoczyłem w wir zwiastunów, wcześniej trochę kontrowersyjnych newsów w myśl hasła „no remorse”, na samym początku pisałem nieco o wieściach książkowych. Nie od rzeczy byłoby zatoczyć pełen krąg, stąd dzisiejszy wpis polecam fanom literatury.

Na dzień dobry stała kolumna w Locus OnlineCory Doctorow nieco przysnął po swoich wcześniejszych wpisach, ale ten z 5 lipca jest wart dziesięciu minut Waszej uwagi. Doctorow jest znany z wprowadzania w swoich powieściach różnych zabawnych substytutów waluty, ściśle wiążąc je z zachowaniami społecznymi. W Down and out of the magic kingdom była to popularność, w Cheap facts są to fakty i wiedza, która decydowała o takim a nie innym porządku rzeczy… aż do upowszechnienia Internetu. Zdecydowanie polecam, Cory pisze przejrzyście, sygnalizuje ważne kwestie i co najważniejsze robi to w swoim gładkim stylu.

wireless

Z premier ostatnich tygodni:

Charles Stross znów na rynku – tym razem ukazał się zbiór jego opowiadań Wireless.

Podobnie China Mieville – tego pisarza odkrył dla mnie ja-prozac (podobnie jak Strossa) i rzeczywiście warto sięgnać po jego powieści. Podczas gdy ja wczytuję się w Bliznę (The Scar), rozpuszczeni mieszkańcy Zachodu dostali w swoje łapy The City & the City.

4 comments so far

  1. Borys on

    Tak na marginesie: Poprzedni layout podobał mi się bardziej.🙂

  2. deckardpl on

    Nie spodziewałem się😀 Tzn. jak dotąd zbieram (pojedyńcze ale bądź co bądź jakiekolwiek) uwagi pozytywne…

    W starym męczyła mnie tonacja barw i węższe pole wpisu, dlatego zmianę sobie przemyślałem zanim wykonałem tych kilka(dziesiąt) kliknięć.

  3. Martusia :-) on

    Wiedziałam,że Pan ma dzieci🙂

  4. deckardpl on

    Talent rodzicielski jakiś tam mam :*


Skomentuj

