[Mouse Guard] Misja 3, Cień nad Sprucetuck

Recap z poprzednich wydarzeń zapewnił Seji, odzyskując punkt otaxowanej Natury. Enc miejmy nadzieję od następnej sesji będziesz już z nami!

Jak zapewne nie pamiętacie, nasz Patrol opuścił Gilpledge i wyruszył w drogę na północ. Obawiając się ew. pogoni za Otterem Wilhelm zasugerował, aby obrać kurs ku zachodowi, a konkretnie do Sprucetuck – rodzinnego miasta Josepha.

Tuż po dotarciu do pierwszej osady po drodze – Dorigift – zaniemógł Brandt. Wilhelm zorganizował opiekę dla dzielnej myszy, drużyna miała zaś zdobyć zapasy żywności na podróż.

W czasie rozmowy z mieszkańcami Patrol dowiedział się o liście, który nadesłała jedna z myszy ze Sprucetuck. Z treści listu wynikało, iż Dorigift nie może liczyć na pomoc w uzupełnieniu zapasów po wyczerpującej zimie, gdyż samo nie otrzymało takich od innych miast Terytoriów. Ton listu był dość niepokojący, Wilhelm zarządził więc jak najszybszy wymarsz, nie zapominając o pozostawieniu Brandtowi informacji gdzie powinien się kierować po odzyskaniu sił.

Już w pierwszych godzinach wyprawy prowadzeni przez Connora współtowarzysze zagubili się w lesie (na szczęście podczas tej sesji Seji wykorzystał swoje szczęście wystarczającą ilość razy, aby zgodnie z zasadami nauczyć swoją mysz umiejętności Pathfinder). W efekcie porażki pojawił się twist z zastawioną pułapką, której nie spostrzegł żaden z gwardzistów – fru! Omotani w sieć Joseph, Connor, Wilhelm i Otter zostali rzuceni w gęstwinę.

Joseph uwolnił wszystkich z sieci, jednocześnie wykrywając z pomocą Ottera, iż ktoś się zbliża z głębin puszczy. Connor proponuje, aby zastawić pułapkę na tych, którzy pragnęli pochwycić w sidła naszych bohaterów. Sukces! W łapy patrolu wpadają dwie Fretki, pomocnicy łasic. Ich los staje się tematem kłotni pomiędzy Connorem i Josephem a Wilhelmem; strażnicy chcą zgładzić napastników, Wilhelm w obawie przed wywołaniem zemsty chce pozostawić je żywe. Ostatecznie fretki uchodzą z życiem, lecz nosząc ślady kary Mysiej Straży za złamanie zasad rozejmu, który ustalono kilka lat temu po Wielkiej Wojnie z Łasicami.

Connorowi kolejny raz nie udaje się przeprowadzić bez przeszkód Patrolu ku Sprucetuck – jako twist czyste niebo zasnuwają chmury, z których lunął następnie deszcz. To już drugi twist pogodowy podczas Wiosny, jeszcze jeden i nadejdzie kolejna pora roku!

Ostatnią przeszkodą okazuje się niepewny po zimie most, który przebiega ponad bystrym rwącym spomiędzy skał strumieniem (teraz zasilonym ulewą). Joseph konstruuje przyrząd, który ma pomóc w bezpiecznym przedostaniu się na drugi brzeg – niestety zawodzi on w momencie, gdy Wilhelm próbuje przebyć przeszkodę. Na ratunek rzuca się Otter, jednak los ich obu leży w rękach Patrolu – podczas gdy Joseph próbuje opracować plan ratunkowy, Connor błyskotliwym manewrem wciąga Wilhelma oraz pomaga wdrapać się na brzeg Otterowi.

W konsekwencji wysiłku na deszczu gracze zostają poproszeni o rzut na Health celem uniknięcia conditiona Tired. Sukces u wszystkich!

Patrol dociera do Sprucetuck w nocy – niemal wszyscy mieszkańcy tej wydrążonej w pniu ogromnego drzewa osady są pogrążeni we śnie. Niemal, gdyż zatrzymuje ich czujny strażnik. Joseph stara się przekonać krajana, iż oto do Sprucetuck przybywa poseł z kraju łasic w eksorcie Mysiej Straży. Niestety, blef nie przechodzi – strażnicy posyłają po kogoś ważniejszego, kto ma zadecydować o losie drużyny. Tym kimś okazuje się Albert – doradca gubernatora Sprucetuck – który zaprasza Josepha i Connora na rozmowę w swoich komnatach.

Czas na Player’s Turn.

Cactusse startuje z testem i 5 zdobytymi checkami, Seji tylko z testem. Cactusse przekazuje dwa checki Sejiemu, to się nazywa teamwork!

Jeszcze przed rozmową, w czasie przeznaczonym na ogarnięcie się Joseph postanawia ukoić swoje nerwy – udany test pozwala Cactusse’owi zdjąć swojej myszy condition Angry.

Connor inicjuje spór (Argument) z Albertem, pragnąc dowiedzieć się, co wydarzyło i co dzieje się w Sprucetuck. Albert ze swojej strony dobitnie zaznacza, iż interesuje go PRAWDA o roli, jaką w drużynie pełni Otter.

Konflikt kończy się zwycięstwem obu stron – a trzeba przyznać, iż Patrol początkowo przegrywał stosunkiem 3:1 w punktach. Connor wyjawia prawdę o tym, iż Otter jest zbiegiem z któregoś z dużych miast Terytoriów, zaś jego wiedza może pozwolić rozbić spisek, o którym Straż nie miałą dotąd pojęcia.

Albert wyjaśnia, iż nie tak dawno w Sprucetuck gościły znamienite myszy z centralnych ziem Terytoriów, które przywiozły list podpisany przez niejaką Sylvię (to enemy-wróg Josepha). W liście tym poinformowała ona, iż Sprucetuck tej wiosny nie może liczyć na żadną pomoc z uwagi na brak środków w Lockhaven. Co ciekawe myszy-kurierzy wcale nie czuli z tego powodu obaw o los mieszkańców tego miasta.

Joseph postanawia zdobyć narzędzia konieczne do prowadzenia dalszych ewentualnych prac budowlanych – udany test Resources i Cactusse wpisuje nowy ekwipunek w Gearze swojej myszy.

Connor bez zmrużenia oka wyrusza na trakty leżące w pobliżu Sprucetuck z zamiarem usunięcia ew. zastawionych tam pułapek.

Gdy nastaje dzień, Joseph powraca do swojego rodzinnego, choć teraz pustego domu i zaczyna jego naprawę.

Następnie Connor próbuje pociągnąć za język Ottera w kwestii wiedzy, która czyni go tak niebezpiecznym dla niektórych myszy. Niestety młoda mysz nie ma jeszcze tyle doświadczenia, aby rownać się w rozmowie ze sprytynym Otterem.

Joseph stara się odnaleźć w podziemiach miasta miejsce, które nada się na skonstruowanie chłodni-spiżarni, mogącej składować zapasy przez znacznie dłuższy czas, niż w zwykłym spichlerzu. Doświadczenie jednak go zawodzi – jako twist pojawia się wyrwa w skale, przez którą przedostaje się woda, grożąca podmyciem korzeni i tym samym całego miasta.

Aby zapobiec katastrofie Joseph zaczyna zbierać przydatne do napraw zasoby, przybyły zaś na pomoc Connor organizuje ochotników bez wzbudzania paniki – wśród nich spotyka Jake’a ze Straży, który przybył do Sprucetuck jako eskorta kurierów z Terytoriów, lecz pozostał w mieście.

Joseph sięga po cały swój kunszt (Cactusse tapował Naturę swojej myszy), aby na powrót zasklepić wyrwę i uszczelnić jaskinię. Niczym w hollywodzkiej superprodukcji konstrukcja przestaje przeciekać i żyli długo i szczęśliwie…

Mission accomplished, Artha rozdana.

Wnioski:

  • Początek nieco zasysał w moim wykonaniu, chodzi mi o lekkie rozwleczenie epizodu w Dorigift. Ewidentnie zanim Gracze ustalą Goale, Beliefy i Instynkty, potrzebują jakiegoś punktu odbicia dla ich spisania – i ten właśnie kontekst zbudowałem na początku, choć przyznam – nieco niemrawo.
  • Seji – pamiętaj o szkodzeniu sobie traitami, aby zdobywać checki. Zdaję sobie sprawę, iż z uwagi na brak Enca Patrol miał osłabione siły a tym samym trzeba było niemal zawsze pomagać. Mimo to weź pod uwagę możliwość, iż na kolejnej misji Cactusse czy Enc niekoniecznie nabiją tyle checków, aby przekazać tak dużą ich ilość Tobie czy innemu graczowi🙂
  • Cactusse – nie obawiaj się porażek! Pewnie, że skille trzeba rozwijać i miałeś kilka takich po temu (a i czasowo sobie pofolgowaliśmy), ale będę Was starał się przekonać, iż czasem warto iść na czołowe z testem o trudności Ob 5. Oczywiście czasem😉
  • Plot mam nadzieję odpowiednio gęsty ale bez przesady – mam dobrą wiadomość: mam już opracowany jego zasadniczy i najważniejszy punkt.
  • Cactusse – Ty naprawdę masz pechowe rzuty!

2 comments so far

  1. Seji on

    A tam zaraz zgladzic. Mowilem, ze sie zadowole przecieciem sciegien.😉

    Co do szkodzenia sobie – jak sie ma 3 kostki na Ob 4, ktory dobrze by bylo, zeby wyszedl, to ciezko pamietac o tym, zeby sobie klody podkladac. Fail jest i bez tego.😉 Ale bede pamietal.

  2. deckardpl on

    Uzupełniłem Players Turn o zagubiony test Cactusse’a.

    @Seji:

    Wiem wiem, ot czasami porażka popłaca, gdyż daje Ci (jeżeli dobrze to rozegrasz) checki przy jednoczesnym pchnięciu fabuły w nową stronę (co czasem pomaga wyjaśnić nowe rzeczy).


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: