[Mouse Guard] Misja 5, Tropem zdrajcy cz. 1

Tym razem nie bez perypetii udało nam się zebrać w składzie: Cactusse, Seji i ja. Gameplay trwał niecałe 1,5 godziny, dokończenie misji nastąpi więc na następnej sesji.

Recap z poprzedniego spotkania zapewnił Cactusse, dzięki czemu Natura jego myszy wróciła do maximum. Seji opisał nam barwnie oddaną pomoc udzieloną przez jego mysz mieszkańcom Sprucetuck podczas nieobecności Joseffa i Brandta. W nagrodę podniósł Naturę.

GM’s Turn:

Początek przygody – Joseff powraca do Sprucetuck, niemal tuż po spotkaniu z Connorem dopada ich Jack Strażnik (przyjaciel Connora), informując o strasznym wypadku. W miejscu noclegu wcześniejszych towarzyszy drużyny – Wilhelma i Ottera – znaleziono ogłuszonego Wilhelma, jego rzeczy zostały zaś przeszukane. Przybyły po chwili i nie chcący wywoływać rozgłosu Albert wyjaśnia, iż rozmawiał z Wilhelmem na temat bezpieczeństwa Sprucetuck i innych osad wzdłuż zachodniej granicy Terytoriów, następnie użyczył mu ważne dokumenty na wieczór.

Briefing: Albert zleca Patrolowi pilne przeniesienie listu do sąsiedniego Barkstown oraz, jeżeli jest to możliwe, odnalezienie i przyprowadzenie Ottera, ktory jest podejrzewany o zdradę!

Seji i Cactusse uzupelniają bądź spisują nowe Goals, Beliefs i Instynkty. Connor i Joseff stają w bramie Sprucetuck, dołącza do nich Jack. To będzie piękny, ciepły i wilgotny (Warm & humid) letni dzień…

Pierwsza przeszkoda – wytyczenie szlaku, który poprowadzi Patrol skrótem jak najbliżej Barkstown. Connor próbuje swoich sił, jednak odnosi porażkę – jako twist pojawiają się inni wędrowcy, którzy chcą dołączyć do naszych bohaterów. Finn i jego kompan prowadzący pociągowego świerszcza.

W tak powiększonym składzie docierają do niedawno powstałego strumienia, który koniecznie trzeba przekroczyć. Joseff kieruje pracą nad budową mostu, który dzięki sukcesowi w teście zostaje wzniesiony.

Patrol dociera do pierwszej i następnie drugiej wieży obsadzanej w czasach zagrożenia przez myszy – teraz wznoszą się puste wzdłuż linii lasu, część zniszczona przez siły natury i szkodniki.

W pewnym momencie na polanie w pobliżu wieży świerszcz zostaje czymś spłoszony i rzuca się do ucieczki na oślep. Connor rzuca się wraz z kompanem Finna w pościg, który prowadzi przez gęsty las, starając się okiełznać emocje stworzenia umiejętnością Insectrist. Niestety test kończy się porażką – pościg kończy się u wylotu jamy, w  której znika a następnie z którego dobiegają ostatnie piski świerszcza. Zanim Connor lub jego towarzysz cokolwiek mogą zrobić, z jamy wyskakuje o wiele większy od nich zwiadowca łasic.

Walka kończy się w ostatniej akcji pierwszej rundy – Connor przełamuje fintę łasicy i powala ją na ziemię. Patrol zabiera ze sobą jeńca.

Aby nadrobić czas i w obliczu braku niesionych przez zabitego świerszcza zapasów, bohaterowie podejmują odważną decyzję forsownego marszu przez noc, aby dotrzeć czym prędzej do trzeciej wieży. Wg słów Finna i Jacka między nią a kolejną wieżą i Barsktown rozciągnięta jest kolejka linowa, która może dać Patrolowi przewagę. Bohaterom udaje się bezpiecznie przedrzeć przez kipiący niepokojącymi odgłosami drapieżników las, jednak forsowny marsz kosztuje Connora kolejny condition – oprócz posiadanego wcześniej Tired teraz jest również Hungry & thirsty.

Trzecia wieża jest wysunięta ponad zbocze skalne wysoko ponad ziemią, co zaskakujące, pali się w niej pochodnia – Connor wraz z Jackiem wyruszają na zwiad: Modern Warfare pełną gębą. Umiejętności zwiadowcze zawodzą jednak obu bohaterów – zamontowana pułapka porywa Jacka i pociąga go diabelnie szybko wzdłuż liny w dal ku czwartej wieży. Widząc to Connor rzuca się na pomoc kompanowi – Seji decyduje się tapnąć Naturę, aby wspiąć się na linę i zlapać Jacka.

Rzut kończy się jednak ogromną porażką – aktualna Natura myszy Sejiego spada do zera, czyli następuje zmniejszenie maksymalnej wartości Natury jego myszy. Dodatkowo Connor traci natychmiast jeden trait (Seji skreślił Guards Honor), wpisując w jego miejsce trait Ryzykant.

Connor po bohaterskim i zarazem lekkomyślnym popisie wisi bezradnie uczepiony liny ponad przepaścią. Ouch!

Joseff rzuca się ku strażnicy, aby wykorzystać mechanizm kolejki do przyciągnięcia Connora – sukces! Joseff, Connor, Finn, jego kompan i pochwycona łasica przygotowują się do wyprawy kolejką ku czwartej wieży.

To be continued…

Wnioski:

Chociaż miałem przygotowany plan misji (znane obstacle: animal – uciekający Otter oraz wilderness – przeszkody terenowe; w ramach twistów: mouse w postaci szpiegującego Finna i weather jeszcze nieskonkretyzowany), to co najmniej raz potrzebowałem się zastanowić, jaki twist wprowadzić. Sądzę jednak, iż porwanie Jacka było tego warte.

Walka – to był ten jeden moment na sesji, kiedy szczęście naprawdę Wam dopisywało. Przy stanie 8:8 (po utracie przez Patrol 3 punktów dyspozycji) atak Twojej myszy Seji uderzył mnie za 8 punktów – to było druzgocące.

Spiszcie proszę w postach, które z Beliefów, Goals bądź Instynktów Waszych myszy już się pojawiły.

Dobrze czasem porozmawiać o pozagrowych sprawach – Falloucie, filmach, serialach i internecie😉

5 comments so far

  1. Enc on

    Nie wiem, czemu upierasz się przy dodaniu „t” na końcu imienia mojej myszy.

    Gram Brandem, nie Brandtem. Od razu widać, że nie czytałeś Kronik Amberu🙂

    • deckardpl on

      Bo to prawda – nie czytałem Zelazny’ego, podobnie Wolfe’a (i dopiero będę nadrabiał)😉

      Anyway, Encu możesz grać w następną niedzielę, t.j. 20 grudnia? Marcinom i mnie ten termin pasuje, wcześniej ja na pewno nie dam rady.

      • Enc on

        Niestety, jak pisałem wcześniej, weekendy dla mnie odpadają. Czasu mam ostatnio bardzo mało, w tym roku starczy tylko na jedną sesję w D&D – pojutrze.:/

  2. Seji on

    Ten test Natury to byla porazka.😛 Ale dzieki temu mam inspiracje na trwajacy Karnawal RPG i chyba zaraz cos krotkiego napisze.🙂

  3. […] ostatniej sesji w MouseGuard (actual play tutaj) moja postać ruszyła na ratunek przyjacielowi. Rzuciłem kośćmi, zaliczyłem totalną porażkę […]


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: