[Mouse Guard] Misja 5, Tropem zdrajcy cz. 2

Drużyna staje przed problemem swojej liczebności, która przekracza możliwości kolejki. Joseff postanawia dokonać pewnej przebudowy, wpierw jednak prosi Connora o pomoc w zebraniu narzędzi i materiałów ze schowka w wieży. Udany test Resources pozwala na zgromadzenie potrzebnych komponentów, jednak sam test przebudowy kolejki (Science) kończy się porażką. Gdy kolejka wyrusza i pokonuje kolejne kilometry, objawiają się jej konsekwencje w postaci awarii – tylna część wagonika zaczyna odrywać się od kadłuba.

W ramach tego nieoczekiwanego twistu Joseff i Connor wykonują test Healtha – Connor kończy go sukcesem, jednak Joseff już nie. Z wagonika wypada wpierw skrępowana łasica, następnie Joseff, który po chwili ląduje w gęstwinie leżącej poniżej puszczy. Connor, Finn i jego towarzysz docierają zaś do ostatniej, czwartej wieży obserwacyjnej – ogromnego dębu, we wnętrzu którego wydrążono hangary dla wagoników i mechanizmu kolejki. Na jednym z niższych poziomów pali się pochodnia, słychać również czyjeś kroki.

Player’s Turn

Tę część misji Connor rozpoczyna z testem i jednym checkiem, Joseff z testem i trzema checkami, z których jeden Cactusse daruje myszy Sejiego.

1. Joseff stara się czym prędzej dotrzeć do ostatniej wieży – kondycja nie sprzyja jednak staremu strażnikowi, w efekcie czego pojawia się twist – pod postacią spotkania Ottera. Zbieg próbuje przekonać Joseffa o swojej niewinności, Joseff domaga się ujawnienia całej prawdy o wydarzeniach w Sprucetuck – i otrzymuje ją w efekcie zwycięstwa.

Otter wyjaśnia, iż w komnacie Wilhelma miała miejsce walka, zaś w chwili przybycia ze środka uciekała sylwetka niosąca ozdobny zwój z dokumentami, które Wilhelm studiował. Chwilę później do środka komnaty wpadł strażnik – widząc łasicopodobnego Ottera, nie mając pojęcia o jego przeszłości, dodatkowo widząc ogłuszonego Wilhelma Otter miał dwa wyjścia – zostać aresztowanym bądź rzucić się w pościg. Wybrał pogoń.

2. Connor próbuje niezauważenie się podkraść do intruzów na niższym poziomie wieży. Niestety test Scouta kończy się dla Sejiego pechowo – jego mysz zostaje odcięta w pomieszczeniu przez dwie obce myszy, które po pierwsze twierdzą, iż tropią szpiegów przesyłających ważne wiadomości do łasic, po dalsze zauważają wahanie u Connora i zaczynają drążyć temat. Będącą twistem kłótnię szczęśliwie wygrywa Connor.

3. Joseff wraz z Otterem docierają do dębu i rozdzielają się. Otter wyrusza na zwiad i poszukiwanie Jacka, Joseff lokalizuje spiżarnię i zdobywa tyle zapasów, aby zaspokoić głód i pragnienie swoje i towarzyszy. Ze swoim znaleziskiem dołącza do Connora i razem oddają się konsumpcji (spada im condition Hungry & Thirsty).

4. Connor świadomy, iż sytuacja robi się coraz bardziej napięta zaczyna koncentrować się na zwalczeniu zmęczenia – ospała mysz to nie jest dobry materiał na szermierza. Seji zdaje test Healtha i zdejmuje swojej myszy condition Tired.

Jeden z intruzów, noszący szramę na oku, prowadzi Patrol ku wydrążonej studni – w jej środku znajdują się zwłoki łasicy – szpiega, który został przez nich zabity. W międzyczasie Otter powraca ostrożnie do Patrolu i niemal niezauważenie daje znać, iż coś odnalazł. Jeden z intruzów słysząc podejrzane dźwięki wysyła swojego kompana na poszukiwania, Connor wykorzystując zamieszanie dołącza do Ottera i po chwili kluczenia wąskimi korytarzami odnajdują skrępowanego Jacka. W tym momencie pojawiają się obaj intruzi i widząc Ottera nad Jackiem nazywają go szpiegiem, który skrępował Jacka i chciał niepostrzeżenie przemknąć dalej, ku ziemiom łasic. Otter, choć udziela mu się panika,  rewanżuje się słowami, iż rozpoznaje w jednym z intruzów napastnika, który włamał się do kwatery Wilhelma.

5. Joseff widząc rozwój wypadków podejmuje szybką decyzję – roztacza nad Otterem immunitet Straży, co jest jednoznaczne ze sprowokowaniem walki.

Potyczka jest zażarta, wywracane są ławy i skrzynie, zadawane zdradzieckie ciosy, zaś w powietrzu śmigają sztylety. Losy meczu zmieniają się niczym w kalejdoskopie, jednak Connor zadaje wreszcie końcowy cios, chwytając i krępując intruzów. Zadane Otterowi rany (intruzi chcieli go zabić) stają się podstawą do określenia kompromisu – w postaci kolejnego konfliktu. Tym razem Otter stara się przekonać Patrol, iż hańba Łasic (dwie łasice zostały zabite w czasie trwania pokoju zawartego po ostatniej wojnie) wymaga zadośćuczynienia i odkupienia ze strony Terytoriów. Tą zapłatą powinno być wydanie łasicom obu intruzów w ramach prawa życie za życie. Joseff i Conor chcą jednak przede wszystkim uzyskać informacje od obu pochwyconych myszy, zatem chcą oddać je w ręce innych myszy.

Zażarta kłótnia kończy się zwycięstwem Patrolu, jednak w ramach major compromise pojawi się w przyszłości znaczący twist fabularny. W świetle braku zadośćuczynienia zhańbionym warunkom pokoju i łasicom może być to zapowiedź ogromnej katastrofy, jaka czeka Terytoria!

6. Patrol wyrusza ku leżącemu niedaleko miasteczku Barkstown. Po drodze bohaterowie napotykają podążającą ku wieżom obsadę strażników. Samo Barkstown sprawia bardzo dziwne wrażenie – mieszkańcy są przygaszeni, wręcz przestraszeni obecnością aż tylu członków Straży. Wśród mieszkańców trudno szukać dorosłych myszy w kwiecie wieku, miasto jest nieco podniszczone, witający przybyłych radny jest zaś nieopierzonym gołowąsem. To wszystko konsekwencje buntu i wojny domowej, jaka miała tutaj miejsce dawniej (zainteresowanych odsyłam do komiksów z serii Mouse Guard, Fall 1152).

Joseff zleca zatrzymanie pod kluczem obu intruzów, po czym udaje się do pozostałych radnych doręczyć im wysłany przez Alberta ze Sprucetuck list.

Connor wyrusza zaś z powrotem ku wieżom, aby spróbować znaleźć ślady związane z intruzami. Wysiłek zostaje nagrodzony – udaje mu się znaleźć ślady bytności intruzów w wieżach jeszcze od ubiegłej zimy, w tym zapiski spotkań z łasicami. W leżącej nieopodal skrytce Connor odnajduje zaś dwa glejty, nadające intruzom fałszywą tożsamość – przepatrywaczy oraz kurierów Straży (ten ostatni dokument został wystawiony przez Sylvię Administratorkę).

3 comments so far

  1. Seji on

    Uwaga ode mnie: wciaz zdarza mi sie zapominac, ze jest GM Turn i Player’s Turn, ze mozna – nawet trzeba – sie podkladac, i ze tu dziala cholerne😉 conflict resolution.😛 Obiecuje porpawe, juz sie w zasadzie przyzwyczailem.🙂

  2. Cactusse on

    Mi sesja bardzo się podobała (aż nabrałem ochoty na doczytanie podręcznika) :

    Raz – czasowe ograniczenia nie były już tak upierdliwe
    Dwa – plot zaczął gęstnieć
    Trzy – wygraliśmy większość (jeśli nie wszystkie) konfliktów
    Cztery – mechanika robi się coraz przyjemniejsza

    Jedyne minusy to :
    – niewielka ilość punktów Fate’a którą dostalismy (a tyle szóstek wypadało ;-)),
    – brak pewnej kontroli nad plotem – ot, chciałoby się jakoś wesprzeć odwiedzane miasteczko, podreperować nastroje, a tu wiadomo że w następnym GM’s turn obowiązki wystrzelą naszych bohaterów w inne miejsce😉

  3. deckardpl on

    Seji, spokojnie – akurat przy ostatniej sesji zauważyłem, jak należy się gimnastykować, aby sensownie wprowadzić gęsty plot w strukturę sesji. O podkładaniu się nie zapominaj, ale nie zawsze trzeba rzucać się na wszystko.

    Plot myślę jest już na tyle rozpędzony, iż jest w czym się obracać. Co do konfliktów to poza spektakularną porażką w którymś z nich dwa pozostałe to była rewelacja – non stop zmieniająca się dyspozycja, utrzymanie się na nogach tylko dzięki 1-2 punktom itp. Finty tym razem mnie zgubiły.

    Cactusse: ta gra jednak nastawia na ładowanie Persony – Fate można dostać tylko za trzy rzeczy i to tylko pod warunkiem, że nie zrealizowałeś Goala.

    Wpływ na plot – zauważ, jak opisany jest Player’s Turn. To etap, kiedy Gracze robią to, co uznają za stosowne do realizacji misji I goalów/beliefów. Jest do pomyślenia sytuacja, w której nabijając dużo checków i szybko rozwiązując misję można jeszcze podziałać z otoczeniem.
    Zasadniczo jednak od działań na szeroką skalę jest Winter Session, podczas którego domyka się Unfinished Business.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: